0 Kommentarer

det er på en måte to kirker: de synlige og usynlige kirker. Den synlige kirken er den ytre strukturen og utseendet(kirkebygg, presteskap, etc.) av de som hevder Å Være Kristne. Den usynlige kirken består av de som virkelig er født på ny Og er nye skapninger I Kristus (2 Kor 5,17).

Den Synlige Kirke

den synlige kirke består av manifestasjonen og utseendet til de Som identifiserer Seg Som Kristne. Dette ytre består av kirkesamfunn, bygninger, pastorer, eldste, kirke deltakere, og seremonier som forkynnelse, nattverd, og dåp. Det er det som er synlig for alle og enhver. Men ikke alle som går på fysiske kirker er Virkelig Kristne. Den synlige kirken kan være sann eller falsk. Det kan være sant hvis det holder til bibelsk teologi eller det kan være falsk hvis det benekter en eller flere av de vesentlige Av Den Kristne tro.

det er ingen entall offisielle mønster av den synlige kirken. Kristne kan møtes i bygninger, parker, ørkener, strender, eller hvor som helst det er en samling av bekjennende troende. Noen synlige kirker har flere pastorer, og noen gjør det ikke. Noen har regimented, tradisjonelle gudstjenester og andre er mer casual. Musikk kan være salmer der satt til orgelmusikk eller ros sanger som bruker trommer og gitar. Den synlige kirken har et bredt spekter av manifestasjoner og er ikke begrenset til geografiske, tverrkirkelige eller kulturelle grenser.

Den Usynlige Kirke

den usynlige kirke består av de som har blitt forløst og er virkelig Kristne. De er regenerere, født på ny, gjort nye skapninger, Og er indwelt Av Gud (John 14:23). De er de som har stolt, ved tro alene, På kristi offer på korset og har omvendt seg fra sine synder. De tror På Jesus Som gud i kjød (Johannes 1: 1, 14; Kolosserne 2: 9), som døde på korset og fysisk stod opp fra de døde som en betaling for våre synder. Disse menneskene er de som har blitt rettferdiggjort ved tro (Romerne 3:28; 5:1). De er født på ny medlemmer av den usynlige kirken.

  • «Jesus svarte og sa til Ham:» Sannelig, sannelig sier jeg deg: uten at en blir født på ny, kan han ikke se Guds rike » (Johannes 3: 3).
  • «for verken omskjærelse eller forhud er noe annet enn en ny skapning» (Gal 6,15).
  • «Derfor, om noen er I Kristus, er han en ny skapning; de gamle ting er gått bort, se, nye ting er kommet,» (2 Kor 5:14).
  • » han frelste oss, ikke på grunnlag av gjerninger som vi har gjort i rettferdighet, men etter sin miskunn, ved badet til gjenfødelse og fornyelse Ved Den Hellige Ånd,» (Titus 3:5).
  • «Lovet Være Gud Og Vår Herre Jesu Kristi Fader, som efter Sin store miskunn har gjenfødt oss til et levende håp ved jesu kristi opstandelse fra de døde» (1 Peter 1:3).

Kristendommen består ikke bare av religiøse mønstre, deltar i kirker, tiende, tar nattverd, etc. Sann Kristendom er manifestasjonen av regenerere, de som er frelst og er indwelt Av Gud. De samles ofte i kirkestrukturer og deltar i kirkepraksis. De er forløste, sanne Kristne.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.