Beste Turer På Oahu: Kuli’ ou ‘ou Valley Trail

• Kuli’ ou ‘ou Valley Trail

Oppsummering

Kuli’ ou ‘ou Valley er en kort, familievennlig tur inn i En Av De mange dalene langs Oahus Ko’ olau Range. Stien er i god form og ender ved et lite basseng med en foss hvis det har vært siste regn.

Har Du gått På Kuli ‘ ou ‘ ou Valley Trail før? I så fall legg igjen en kommentar eller klikk på en stjerne nedenfor for å la andre få vite hva du syntes om denne stien.

Grunnleggende Informasjon

• Mer Informasjon: Guide Til O ‘ahu

Hotell I Nærheten Av Kuli’ ou ‘ou Valley Trail

Oversikt

Kuli’ ou ‘ou Valley er en kort, familievennlig tur inn i En av De mange dalene langs Oahus Ko’ olau Range. Stien er i god form og ender ved et lite basseng med en foss hvis det har vært siste regn.

Hawaiian Betyr

Kuli ‘ ou ‘ou Er Hawaiian For» klingende kne «som er i referanse til lyden laget av en tradisjonell tromme kalt en «puniu». Trommelen ble laget av å ta huden på en kirurgfisk og strekker seg over et kokosnøttskall.

Puniu tromme Via Primitive Måter

Retninger

Å Komme til stien er ganske enkelt, bare kjør vestover på Kalanianaole Motorveien mot Hawaii Kai og ta en venstresving ved et stopplys på Kuli ‘ ou ‘ ou Road. Følg veien opp til enden av dalen hvor trailhead ligger:

Parkering

på trailhead er det ingen dedikert parkering så biler må parkere langs fortauskanten i et boligområde. Dette er ikke uvanlig for trailheads På Oahu så vær respekt for beboerne og holde støy til et minimum. I de tidlige morgentimer fortauskant side parkering vil ikke være et problem, men senere på dagen parkering i nærheten av trailhead vil bli fylt opp og dermed kreve en mye lengre tur gjennom nabolaget for å få tilgang til trailhead.

Narrative

med to små barn (4 og 8 år) er jeg alltid på utkikk etter familievennlige turer for å ta dem på. Jeg hadde tidligere hiked Opp Kuli ‘ ou ‘ou Ridge Trail før som er en tur jeg anbefaler, men ikke en egnet for min fireåring å vandre opp ennå:

Beste Turer På Oahu: Kuli’ ou ‘ou Ridge Trail

Da jeg gikk opp ridge trail, la jeg merke til at Det var et tegn på Kuli’ ou ‘ ou Valley Trail. Jeg gjorde et mentalt notat for å sjekke ut den stien på et tidspunkt med barna mine. På en siste helg med fint vær tok jeg barna mine ut for å vandre denne stien. Etter å finne parkering i nabolaget gikk vi til lett å finne trailhead preget av denne gule porten Og Kuli ‘ ou ‘ ou Reservoir sign:

etter å ha passert porten gikk vi et kort stykke opp en asfaltert vei. Været var bare vakkert ut med blå himmel:

Vi neste kom til et veikryss med En State Of Hawaii trailhead tegn og et veldig stort kart Over Oahu:

Oahu kartet viser de ulike statlige rekreasjons steder rundt øya:

ved krysset stien Til Kuli ‘ ou ‘ou Valley Trail hoder til høyre inn i et offentlig jaktområde:

På min forrige tur opp Kuli’ ou ‘ ou Ridge Trail hadde jeg så to store griser, så jeg kan forstå hvorfor dette er et jaktområde. Siden det er et jaktområde er det tilrådelig å bo på stier og slitasje lyse farget klær. En kort avstand passert oahu skiltet er der krysset Mellom Kuli ‘ ou ‘ ou Ridge Trail Og Valley Trail ligger:

krysset er godt merket og umulig å gå glipp av:

Fra krysset Er Kuli ‘ ou ‘ ou Valley Trail en hyggelig spasertur gjennom en tett skog:

Det er noen steinete deler langs stien, men barna mine hadde ingen problemer med å få opp dem:

Siden været var fint bekken langs siden av stien var tørr. Vær advart om at selv når bekken er tørr, er det fortsatt nok fuktighet i denne dalen for å få det til å ha mygg. Vi var takknemlig vi hadde bug spray for å holde dem ut av oss:

Også var det delen langs stien der jakt stier gå av i ulike retninger, men hoved stien var lett å holde på siden det er merket med rosa bånd:

på mindre enn en kilometer nådde vi slutten av stien. På slutten av stien er det en stein outcropping som ville danne en liten foss hvis nok regn hadde falt dagen før:

På toppen av rock outcropping er det et lite basseng:

Vi hang ut ved bassenget i noen minutter for å drikke vann og spise litt snacks vi kjøpte. Vi bodde ikke for lenge ved bassenget på grunn av mygg. Fra det lille bassenget er det mulig å følge bekken seng videre opp og inn i dalen for de interesserte:

Men jeg ville ikke ta med min fireårige opp rocky creek-sengen, og jeg bestemte meg for at det var best å gå tilbake nedover stien.

Konklusjon

Samlet Er Kuli ‘ ou ‘ ou Valley Trail en flott sti for familier på jakt etter en enkel tur med små barn. Pluss få mennesker vandre denne stien som betyr at du kan nyte skogen og det lille bassenget på slutten stien sannsynlig helt alene. Selv om andre mennesker ikke kan være rundt hva som vil være rundt er mygg. Bug spray vil være din beste venn på denne turen.

DU KAN FINNE FLERE FLOTTE TURER PÅ OAHU REGIONAL TRAIL FINDER:

Merk: Ytterligere informasjon Om Kuli ‘ ou ‘ ou Ridge Trail finner du i boken nedenfor: