‘ Er Det Noe Ord Fra Herren ?’

Massive oppsigelser, skyrocketing arbeidsledighet og et berg-og dalbane-aksjemarked ville være nok til å forstyrre magen til selv den mest erfarne spenningssøkeren. Men legg til et dødelig virus til blandingen, og plutselig virker det som om noen treffer spol frem-knappen til tiden igjen for denne gamle verden av oss.

Da Sedekias møtte den forestående undergang, spurte Han Jeremia: «Er Det noe ord Fra Herren?»(Jeremia 37: 17, NKJV).

Ja, det er det. Gud er kjærlighet. Ingenting har endret seg. Du og Jeg er fortsatt eplet I hans øye, og vi kan alltid sette vår tillit, håp og tillit Til Ham. Kort Sagt, gud bryr Seg om deg. Vennligst la meg foreslå noen praktiske skritt for å smi fremover i vanskelige tider:

1. Se på nyhetene sparsomt. Man kan ta for mye av noe, spesielt droning av 24-timers nyhetskanaler med store mengder dårlige nyheter å dele. Til slutt vil du bli deprimert og finne det vanskelig å stole på og tro på gode nyheter når det kommer.

2. Still inn De Gode Nyhetene. Hvis du plutselig har blitt hjembundet og du innser at Du ikke har brukt høy kvalitetstid Med Gud på En stund, er det nå en god tid å feire På Det Levende Ord, Jesus. Jeg har møtt vanskelige tider før; faktisk, De fleste steder Gud har sendt meg har hatt en stor krise venter på meg, en betydelig mer alvorlig enn det som jeg står overfor i dag. Hvis du tenker lenge og hardt nok, er dette sannsynligvis ikke din første åndelige rodeo heller. La Oss minne vårt kollektive selv: Gud fikk Oss gjennom hver gang i fortiden, så vi vet At Han kan gjøre Det igjen! Husk: «Vi har ingenting å frykte for fremtiden, bortsett fra når Vi skal glemme Hvordan Herren har ledet Oss og hans lære i vår fortid» (Christian Experience and Teachings Of Ellen G. White, 204).

3. Overgi. Å gi inn er ikke det de fleste av oss ønsker å gjøre. Jeremia sa Til Sedekias: Gi etter For Guds vilje. Sidkia valgte å bruke politisk kunst mens han forsøkte å appease maktspillerne i sin tid. Han nektet Å stole På Jeremias råd, selv Om Han visste at det var av himmelsk opprinnelse. Det virket sannsynligvis for tritt, for enkelt, og tillot ham ikke å gjøre noe annet enn å stole På Gud for utfallet. Enten vi jobber for et selskap eller er selvstendig næringsdrivende, er det nå på tide å justere Oss Med Gud i stedet for å delta i prognostications av de troløse og motløse. Nå er det på tide å falle tilbake I Guds hender og overgi Seg fullt ut Til hans forsynets vilje.

4. Mer tid i bønn betyr mer tid til å tenke på, » Hvor står Jeg Med Gud?»Er det ubekreftede synder i livet ditt som må legges på alteret og forlates der? Jeg leste Jesu vakre bønn Av Johannes 17 som en del av min hengivenhet tid i dag. Det minnet meg om Hvor mye Han elsker meg og ønsker å redde meg. Hvis du ikke trenger å pendle til arbeid for den nærmeste fremtid, forplikte den tiden til å ha en nærmere vandring Med Gud. Hvis du er ute av jobb i flere uker eller mer, kan en ny vane være godt på vei når du kommer tilbake til jobb.

5. Nå er en flott tid å dele din tro På Jesus! Be Og spør Gud, Hvordan kan jeg dele min tro i dag? Og deretter flytte ut i tro! Han vil gi muligheten. Dele vår tro bør alltid starte i hjemmet og deretter utgå utover. Hvis du ikke kan gå ved siden av, se på de rundt deg. Og nå som du er rundt Dem 24/7, jobbe enda hardere på å etterligne Jesus.

6. Nå ut til senior statsborger som er homebound. Bruk en leveringstjeneste for å sende dagligvarer, og la dem få vite hva som kommer, slik at de kan ta de riktige forholdsregler ved mottak av leveransen, det være seg å vaske hendene forsiktig, bruke gummihansker eller tørke eller sprøyte ned pakker og emballasje med antibakteriell/antiviral spray. Kontakt med familiemedlemmer du ikke har vært i kontakt med på en stund. De vil bli glad for å høre fra deg. Ring folk på menighetens syke og innelukkede liste. Hjelp et barn som nå blir hjemme skolert med leksene sine. Gi til din kirke på måter som er trygge, men håndgripelige. Kanskje du ikke har hatt tid til å gi av din tid i det siste. Vær kreativ med tiden din.

7. Stol På Gud. Husk Hva Gud sa Til Jeremia. «For jeg vet de tanker jeg tenker om dere, sier Herren, fredstanker og ikke tanker om ondskap, for å gi dere fremtid og håp» (Jeremia 29: 11). Det opprinnelige språket i dette verset skildrer et tau som blir sviktet til en person som følte seg håpløs, og det er sviktet av ingen andre Enn Gud. Når Gud holder den andre enden av tauet, kan Du ta tak i tillit, og vite At Han aldri vil la deg ned og Han vil aldri la deg falle. Husk at forløsningsplanen ble laget i himmelen før verden begynte. Det er ingen krise I Gud. Guds ord til en overveldet Jeremia ville ha vært: «jeg vil ikke bringe deg til det, hvis jeg ikke allerede har kartlagt for deg en sti gjennom det !»

den opprinnelige versjonen av denne historien ble postet Av Lake Union Herald.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.