Eventyr i uken: 12 ting Å vite Om King Solomon Falls

Steamboat Springs – hvis du ikke har besøkt denne ikoniske fossen som er epitomiserende Dampbåt om sommeren, sett den på listen din og følg følgende. Hvis du har vært der og planlegger å gå tilbake, vil du fortsatt sette pris på disse finere nyansene av en av byens beste (til nå) holdt hemmeligheter.

Plassering, plassering, plassering. Til tross for å låne sitt navn fra King Solomon Creek lenger oppstrøms, er de viktigste og mest brukervennlige fossen faktisk På Midten Gaffel Av Little Snake River, som til slutt flyter Av Three Forks Ranch nedstrøms(Hvor Sør, Midt og Nord forks møtes). Det er fint å vite hva vann går opp i nesen din.

ode til kilometertelleren. Grusveien som fører til det er vanskelig å finne. Det er en turn-off på høyre nøyaktig 10 miles etter Routt County Road 129 svinger til skitt, og du tar venstre gaffel like forbi Columbine Hytter. Når du kommer til turn-off, er det omtrent en halv kilometer med moderat firehjulstrekk veien til parkeringsplassen på trailhead (du kan også gå denne delen). Bonus: støvet på bakruten lar barna stave navnene sine.

Squash sandaler. Helt i begynnelsen av turen innebærer en bratt, løs skitt nedstigning ned til dalbunnen. Sandaler tilbyr bare ikke nok trekkraft og vil sende deg skrens. Ta med et gammelt par tennies eller full-on river sko. Hint: ikke vær redd for å ta bush lemmer når tilgjengelig.

Kompass, schmompass. Stien som fører fra parkeringsplassen er lett å finne. Men hold deg til venstre ved den lille bekken på bunnen av den første bratte banen, som fører til hovedsporet langs elva; den høyre gaffelen fører opp til ingenmannsland.

Nyt guardrails. Ikke bekymre deg for å brenne dine ettertraktede Man-Kortpoeng: Ta tak i tauene på traversene. De er der for en grunn. Du vil bli mer ydmyk (og skrapt) skyve nedover bakken enn du vil fra å holde på.

Forsake foten trinnene. Selv velmenende, denne nye tre taustige tillegg til en stein rykke nedstigningen tendens til squish fingrene. Det er lettere å holde seg til de godt posisjonerte steinhyllene til høyre når du kommer ned (en gjeng med fire 12 år gamle jenter klarte det bra).

ikke undervist. Også velmenende, en ny hånd linje tredd over den endelige logg krysset hjelper eskorte balancers over elven til fossen. Men ikke stole på det; det har en god del slakk, noe som betyr at hvis du drar på det, kan du ende opp i drikken.

Pakk staven din. Og noen gresshopper flyr. Det Er en grunn Three Forks Ranch bare nedstrøms tilbyr noen av de beste fluefiske i landet. Kast en hopper langs langt klippen til høyre som du ser på fossen og se magien skje. Bare tid dine kaster mellom folk hopper slik at du ikke snag noen dress.

En for pengene, to for showet fungerer virkelig. Huck handler om en 20-footer, men øynene dine er selvfølgelig fem til seks meter over det. På den lyse siden kaster du inn i perfekt luftet vann fra fossen for å bryte opp overflatespenningen. Nå trenger du bare å bekymre deg for spenningen i magen din. Hint: unngå den fryktede armen dask ved å bringe dem inn i brystet ved landing.

Du er ikke I Acapulco. Lagre vertebrae — Og Søk Og Redningsanrop-ved å stikke til nedre hopp til looker venstre. Mange mennesker har blitt alvorlig skadet ved å venturing andre steder, spesielt til en annen faller lenger oppstrøms. Du er langt fra hjelp, Og Facebook-innlegg fra sykehuset er ute av stil.

Solur vitenskap. På 4 p.m i slutten av juli, avsatsen du hoppe av er fortsatt i solen-men bare så vidt – mens alt annet er i skyggen. Og vannet er goosebump kaldt. Planlegg din varmblodighet tilsvarende.

Følg samme rute tilbake. På vårt siste oppdrag, en trekant igjen 45 minutter før oss, men valgte å bushwhack forbi den siste bratt stigning. Vi alle kom tilbake til våre biler på samme tid, mye til barnas glede. Leksjon: den bratte delen er lettere pa vei opp enn vei ned.