Fortsette Å Be? Hvorfor?

Les Lukas 17:20-18:14

Tenk

for å lytte til noen troende, vil du få inntrykk av at tro er å vite nøyaktig hva som vil skje og få det du vil ha med en gang. Noen anser det som en mangel på tro for å fortsette å be om det samme om og om igjen. De ville bare si, tro og motta. Tross Alt, gud hører oss første gang; vi trenger ikke å be Ham om det Han allerede vet at Vi trenger. Men vi forstår ikke Hvor Mye Gud lengter etter vårt selskap og vår samtale. Og Han vil at Vi skal fortsette å bringe våre forespørsler til Ham gang på gang-til Vi ser Hvordan Han velger å svare. Det Er ikke Slik At Gud er motvillig til å svare. Men Han forventer at Vi viser vedvarende avhengighet av Ham. Det er essensen av ekte tro, som vil bli stadig viktigere i prøvetiden fremover.

Svar

Hva betyr Det At guds rike er inne i deg? (Lukas 17: 21) Hvordan er Guds rike og måten det fungerer på forskjellig fra verdslige riker og måten de opererer på? Kan mennesker bli En Del Av Guds rike gjennom sin egen innsats? Hvorfor eller hvorfor ikke? Hvordan utvikler Og fungerer guds rike i et menneske? Hvordan vil denne indre forandringen påvirke ytre holdninger, handlinger og livsstil? Når vil guds rike bli åpenbart i sin endelige herlighet?

Når Jesus kommer for å ta sine etterfølgere fra jorden, og så til slutt kommer tilbake for å dømme verden, hvorfor og hvordan vil folk være uforberedt? (Lukas 17:32) På hvilke måter vil Jesu endelige gjenkomst være helt annerledes enn Da Han først vandret på jorden? (jf. vv. 24, 25, 30) Hvorfor er det så viktig å være vedvarende i bønn? (Luke 18):1) hva lærer enkens historie om noen grunner til bønn? Hvis Du ikke trenger å be Gud om rettferdighet, hvorfor vil Han at Du skal fortsette å be? På hvilken måte viser vedvarende bønn tro? (Lukas 18: 8) hvorfor er dette så viktig for de kommende dagene? Hvordan skal Du se Deg selv når Du nærmer Deg Gud i bønn? (Lukas 18: 9-14) hvordan påvirker Dette guds svar mot Deg?

Be

Be Gud om å åpenbare virkeligheten Og karakteren Av hans rike gjennom deg på kraftige og overbevisende måter, og bringe håp, helbredelse og nytt liv til dem som ennå ikke har funnet sin plass i Guds rike.

Act

Tilbring litt ekstra tid i dag med Gud i bønn. Snakk med ham om flere ting som har vært i tankene dine en stund–ting du kanskje ikke har bedt for i det siste. Når du ber, lytt Etter guds svar og veiledning.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.