Hva betyr Det At Jesus er nok?

Spørsmål: «Hva betyr Det At Jesus er nok?»
Svar: Kristne bruker noen ganger uttrykket Jesus er nok som en oppmuntrende godbit, men hva betyr det egentlig? Jesus er «nok» for hva?
Jesus er nok til å frelse oss. Jesus har » ved ett offer . . . fullendes til evig tid de som blir helliget» (Hebreerne 10:14). Peter forkynte at «det er ikke frelse i noen annen, for det er ikke noe annet navn under himmelen, gitt blant mennesker, ved hvilket vi skal bli frelst» (Apostlenes Gjerninger 4: 12). Jesus er det eneste navnet som kan ta bort vår synd og frelse oss— «jesu Navn» representerer alt Som Jesus Kristus er og gjør. Det er bokstavelig talt ingen og ingenting annet som Vi kan legge Til Kristus for å hjelpe vår frelse. Han fullførte arbeidet på korset (Joh 19,30), og det han gjorde er nok til å frelse oss.
Jesus er nok til å forsørge oss. Paulus skriver I Filipperne 4: 19: «og min Gud skal etter sin rikdom fylle alle deres behov med herlighet i Kristus Jesus.»Dette ekko Jesu ord Om Guds omsorg For hans skaperverk: spurver og gress trenger ikke bekymre deg eller slit for mat eller klær (Matteus 6:25-31). Det følger At Siden Gud bryr seg om slike små ting i skapelsen, vil Han også ta vare På sitt folk. Jesus har evnen og viljen til å dekke alle behov vi har.
Jesus er nok til å velsigne oss. Paulus sa At Gud «velsignet oss i Kristus med all åndelig velsignelse i himmelen» (Efeserne 1:3). Han sa ikke noen » få «åndelige velsignelser; han sa «hver» åndelig velsignelse. Siden Vi ikke kan legge til noe mer til «hver», Er Jesus virkelig nok for hvert åndelig behov vi har.
Jesus er nok til å utruste oss. Vi har løftet Om At Guds «guddommelige kraft har gitt oss alt som er nødvendig for liv og gudsfrykt» (2 Peter 1:3, AMP). Igjen viser språket her at vi ikke kan legge til noe mer: absolutt alt er altomfattende. Ingenting Annet Enn Jesus er nødvendig For å utruste Oss til å leve Et liv Som behager Gud.
Jesus er nok til å styrke oss. Da Paulus ba tre Ganger Til Herren om å fjerne tornen fra sitt kjød, var svaret: «Min nåde er nok for deg, for min kraft fullendes i svakhet» (2 Kor 12: 9). Selv når Vi er svake, Er jesu styrke nok til å bære oss videre. Faktisk perfeksjonerer vår svakhet Bare hans kraft, noe som ikke gir rom for å legge til en annen strømkilde.
Jesus er alt vi trenger; det er ingenting og ingen å legge Til Kristus. Hans person og hans arbeid er perfekt. Han er veien, sannheten og livet (Joh 14,6). Han er den eneste som kan redde, gi, velsigne, utruste og styrke. Å ha tro på Kristus innebærer å stole på hans fullstendige tilstrekkelighet.
«jeg trenger ikke noe annet argument,
jeg trenger ingen annen bønn;
Det er nok At Jesus døde,
Og at Han døde for meg» (E. E. Hewitt).
Den natten Jesus ble arrestert, ba Filip Herren: «Herre, vis Oss Faderen, og det vil være nok for Oss» (Johannes 14:8). Jesu svar var At Han er nok: «Kjenner Du Meg Ikke, Filip, selv etter at jeg har vært blant dere så lenge? Den som har sett Meg, har sett Faderen » (vers 9). Philip trodde han trengte noe annet-kanskje et annet tegn, kanskje litt mer åpenbaring—og det ville være nok. Men Filip hadde allerede alt han trengte, stående rett foran ham. Jesus er nok.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.