I En Umulig Situasjon

Jesus kunne bare ikke komme vekk fra alle menneskene som trengte ham. Jesus gikk bort til et ensomt sted for å hvile og be I Markus 6, bare for å ha en sulten mengde på fem tusen møte ham … uten hurtigmat i sikte. Det er hva jeg vil kalle en umulig situasjon.

Det kan se ut som om alle andre har alt sammen bortsett fra deg. Andre ser på deg og tenker det samme. Faktum er at vi alle er i dette, står overfor en umulig situasjon. Hvis du er som resten av oss, kan du finne deg selv overfor smerte, vondt, ensomhet, bekymring, frustrasjon og fiasko.

Innse at det er noen umulige situasjoner du bare ikke kan gjøre noe med. Slagordet,» det vanskelige vi gjør umiddelbart mens det umulige tar litt lengre tid, » høres bra ut…men det er bare ikke sant. For hvert problem er det ikke alltid en løsning.

Jesus og hans disipler befant Seg i en umulig situasjon med bare fem brød og to fisk for å mate fem tusen mennesker. (Det er en ting å legge vann til suppen for å mate noen ekstra folk, men dette er i en annen kategori helt.) Det Jesus gjorde her er akkurat det samme han gjør i din umulige situasjon.

Medfølelse

Jesus møtte den umulige situasjonen med medfølelse («han hadde medfølelse med dem, fordi De var som sauer uten hyrde,» Mark 6:34).

» Finnes Det virkelig En Gud?»er et irrelevant spørsmål. Det viktige spørsmålet er, » Hva Slags Gud?»Hvis Gud bryr seg og elsker, så kan Du håndtere umuligheter. Kristus åpenbarte en gud av medfølelse: en Gud som vet når en spurv dør og når du mister et enkelt hår (han har tenkt på meg mye). Gud bryr seg om liljene på marken, og han er spesielt opptatt av sine egne, troende i kristi legeme.

jesus forkynte med sine handlinger.

Jesus forkynte med sine handlinger. Jesus kom til verden, slik at vi kan se En Gud som virkelig bryr seg, En Gud som virkelig når ut. Med Gud kan du håndtere død, smerte og impossibilities…as så lenge du vet at han bryr seg om deg.

Instruksjon

Jesus møtte den umulige situasjonen med instruksjon («og han begynte å lære dem mange ting», Mark 6:34).

I Salme 119: 9-16 skrev Salmisten: «Hvordan kan en ung mann rense sin vei? Ved å gi akt på Ditt ord. Av hele mitt hjerte har jeg søkt Deg; Å, la meg ikke vandre bort Fra dine bud!Jeg har min lyst I dine forskrifter, Jeg har ikke glemt ditt ord.»

Hvor Blir Ordet virkelig i livet ditt? Det blir ekte i dine umulige situasjoner. Gud forlater deg ikke bare i mørket, han lærer deg i din umulige situasjon. Jesus sa: «i verden skal dere ha trengsel ,men vær frimodige, jeg har seiret over verden» (Joh 16,33). Jesus sa: «ennå har jeg mye å si dere, men dere kan ikke bære det nå «(Joh 16,12). Med andre ord ,»du kommer til å lære dem når du går gjennom de dårlige tider.»Midt i en umulig situasjon spør,» Gud, hva prøver Du å lære meg?»Be Om At Guds Ord blir virkelig i din umulige situasjon.

Hver fasett av livet ditt-godt og ondt, hver skade du lider og hver umulig situasjon du står overfor – er badet i guds Ords lære. Undervisningen gir forståelse. Og den forståelsen gjør den umulige situasjonen utholdelig.

Tilstrekkelighet

Jesus møtte den umulige situasjonen med tilstrekkelighet. Bare fem brød og to fisk, men I kristi hånd var det tilstrekkelig.

2 Kor 3:5 lærer, » Ikke at vi er tilstrekkelige av oss selv til å tenke på noe som å være fra oss selv, men vår tilstrekkelighet er Fra Gud.»

er du en stor synder? Hans nåde er nok for deg. Er du uønsket? Hans kjærlighet er nok for deg. Er du redd? Hans mot er nok for deg. Er du døende? Hans løfte er tilstrekkelig for deg.

Jesus møtte en umulig situasjon med tilstrekkelighet. Uansett din umulige situasjon, vil han være tilstrekkelig. Han kan ikke endre det eller slette det, men han vil være tilstrekkelig i den.

Overflod

Jesus møtte den umulige situasjonen med overflod.

Faderens overflod blir undervist I Hele Skriften: «Gi, og det skal bli gitt dere: godt mål, presset ned, ristet sammen, og kjører over vil bli satt inn i brystet. For med det samme mål som dere måler med, skal det måles igjen til dere» (Luk 6,38). «Men Ham som er mektig til å gjøre overmåte rikelig over alt det vi ber om eller tenker, etter den kraft som virker i oss, ham være æren i menigheten Ved Kristus Jesus fra slekt til slekt, evindelig og alltid. Amen» (Efeserne 3: 20-21). «Jeg er kommet for at de skal ha liv, og at de skal ha det i overflod» (Joh 10,10).

Faren møter din umulige situasjon med overflod. På det tidspunktet er det en glede som ikke engang er relatert til omstendigheter. Det er den overflod Som Gud gir.

i din umulige situasjon, husk At Faderen er med deg. Og det gjør hele forskjellen i verden.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.