Komodo Drage Jakt I Indonesia

på min siste tur Til Indonesia fikk vi en reiserute før ankomst. De to søkeordene som stakk ut på meg var Lombok & Komodo, sistnevnte vinner fordi weord etter at det var drager.

jeg hadde vært I Indonesia en gang før, men jeg var spent på å gå tilbake til Noen Komodo Dragejakt.

Hvor Gjøre Komodo Drager Live?

komodo dragons

Dette er det vi leter etter

Komodo Dragons finnes i dyreparker rundt om i verden, men i naturen finnes De på bare fem Av Indonesias 17.000 øyer. Øyene Er Komodo, Rinca, Gili Motang, Flores Og Padar. Komodo Nasjonalpark ble etablert i 1980 for å bevare arten som nyter Indonesias varme & tørre miljø.

Komodo Island er selvfølgelig den mest populære øya For Komodo Dragejakt. På vår tur gikk vi Også Komodo Dragejakt på Rinca Island.

Komodo Drage Fakta 1: på den siste Drage folketellingen var det 2919 Komodo Drager registrert for å bo På Komodo Island.

Hvordan Komme Til Komodo Island, Indonesia

hvordan komme til komodo island

det er nok av båter klar til å ta Deg Til Komodo Island

Chartret båt er den eneste måten du kan nå Komodo Island, en speedbåt eller en større båt som du vanligvis vil sove på som en del av turen. Disse båtene er kjent som en live ombord & Fra Hva Dave sa soveforhold kan være ganske gal & noen båter kan være dodgy.

De fleste vil leie sin båt Fra Lubuan Bajo med et annet populært alternativ avgang Fra Lombok.

Hvordan Komme Til Lubuan Bajo?

Labuan Bajo på Øya Flores har en flyplass som gir den mest praktiske tilgangen Til Komodo Nasjonalpark. Det er mange flyvninger til Lubuan Bajo fra Oslo torp sandefjord hver dag. Når Du ankommer, Lubuan Bajo er bare en fem minutters kjøretur unna med en rekke drosjer klar til å plukke deg opp hvis du ikke har avtalt noe.

jeg dekker hvor du skal bo I Lubuan Bajo nederst i innlegget.

Det Er På Tide Å Sette Seil Til Komodo Island!

et bilde postet Av Jub (@tikitouringkiwi) På Desember 9, 2015 på 5: 49pm PST

vår båt var strålende! Det var 10 av oss pluss mannskapet. Vi hoppet på en liten jolle for å ta oss til båten vår. Da vi fikk et klart syn på vår live ombord fartøyet ble jeg umiddelbart imponert over hvor stor det var, definitivt mer luksuriøse enn forventet.

alle sovesalene var like, et lite rom for to å sove i. Rommene hadde air con og behovet for luksus var ikke nødvendig. Av de 30 timene eller så var vi på båten den eneste gangen jeg var på rommet mitt var å sove.

Seiling Til Komodo Island

båt Til Komodo Island

Tommelen opp mens du er på pirat watch

Tidlig desember er:

1. lavsesong for turisme I Indonesia
  2. midt i monsunsesongen

Generelt har jeg ikke noe imot monsunsesonger da nedbør bare skjer i et par timer om dagen for det meste.

en gang på båten bestemte jeg meg for å ta en lur etter å ha sovet mindre enn tre timer forrige natt. Virvel av motoren med vannet gir vei til vår bue sette meg til å sove ganske raskt. Det var en av de lur hvor du sikle litt, alltid et tegn på en kvalitet lur.

En time eller så inn i reisen jeg ble vekket til lunsj. På dette tidspunktet hadde ingen av maten vært spektakulær på turen. Det var fornuftig båtmat ville være ganske vanlig jane. I vår gruppe var vi ikke lett å lage mat for … Meg selv og Jasmine er veganer, to vegetarianere, null kannibaler og seks altetende.

Crikey! Vi alle siklende når vi så maten. Det så fantastisk ut og smakte enda bedre. Premisset var det samme for meg som vanlig, tempeh, tofu, ulike grønnsaker og ris som ble avsluttet med ananas og melon. Det var så bra, smaker var utrolig.

en fest om bord

Underveis så vi svært få andre chartrede båter rundt oss som var stor og vannet var flatt. Jeg er ikke sikker på hastighetene vi flyttet på, men Noen timer senere Ble Indonesias Rosa Strand påpekt for oss, og en kort stund senere dro vi opp til bryggen hvor Vi skulle være Våre Komodo Dragejaktopplevelser.

spenningen og nervene var ekte.

Tar Våre Første Skritt på Indonesias Komodo-Øy

komodo-dragejakt

ingen drager som venter på oss på bryggen…vinner

jeg forventet at bryggen kanskje skulle heves opp fra bakken for å hindre at drager ventet på at vi skulle hoppe av båten etter å ha jobbet med mange hawkers når de forlot minibusser de siste årene.dager. Det var hyggelig å se dragene hadde noen etikette og la oss få se noen av øya før du spiser oss.

ansikt til ansikt komodo drage

jeg ‘ llllll bare gå over denne veien…

det neste som tok meg av vakt var å se en hjort. Jeg hadde disse bildene av En Jurassic Park som landskap. Prey ville gjemme seg for enhver pris med Komodo Dragons drooling (alle drømmer i Indonesia) som de speider ut sitt neste offer.

hva spiser komodo-drager

en bambi!!!

Komodo Drage Fakta 2: bakteriene som dreper i en drager spytt oppstår ikke før de er fem år gammel eller så.

Da vi gikk til utgangspunktet for trek, så vi vår første Komodo-Drage som gikk den andre veien(det var ikke så tilfeldig som det høres ut). Vi tok et par snaps fra 15 meter unna. Spenningen hadde satt inn. Dragen så ikke engang to ganger på oss da den fortsatte på det oppdrag å spise en hjort til lunsj, tilsynelatende var det bare en youngin.

Vi gjorde det til stien hodet og møtte vår øy guide og hans venn som ville lede Vår Komodo Drage jakt ekspedisjon. De ga en rask gjennomgang Om Komodo Island og hva vi kan forvente før du gir oss noen muligheter for fotturer. Det var en kort, middels og lang tur rundt Komodo Island. Som en gruppe bestemte vi oss på medium trek, jeg tror det var 3km. Nok tid til å gi Vår Komodo Drage jakt en sjanse til å lykkes uten oss å dø av varmen.

komodo dragejakt

en briefing fra Vår Komodo Island guide

vi begynte å vandre langs den godt tråkkede stien. Vi så noen griser tidlig, de var veldig skittish i forhold til hjorten. Kanskje de visste at regnet var i ferd med å komme tumbling ned?

10 minutter inn i vår tur Våre Komodo Drage møter var null, men det regnet. Heldigvis regnet Det Ikke Komodo Drager, jeg holder meg til katter og hunder.

komodo dragon hunting

Jakt Aussie Dragons

selvfølgelig, som en gruppe reisebloggere hadde vi mye teknologi på oss, men ble utsatt for å prøve å holde dem alle så tørre som mulig. Vi tok ly under et tre, mens guidene gikk en tur for å se om det var noen drager i nærheten som de var ofte rundt i nærheten av gjørmete vann logget området vi sto ved.

plutselig var vi i en scene fra en skrekkfilm. Vi kunne se en av våre guider til alle tider, men en drage kunne ha tilfeldig kommer bakfra og hadde 10 velsmakende folk å velge mellom. Mmmmm utlending.

vår turleder (Jeg anbefaler Kakaban Turer) fra båten var en helt og fanget opp til oss bærer noen plastposer. Plastposer er et problem i Indonesia, men jeg må si at disse var de flotteste plastposene noensinne. Nå som all vår teknologi hadde en sjanse til å holde seg i live, fortsatte vi på turen.

før lenge hadde regnet stoppet & vårt utilstrekkelige fottøy ga periodiske kraftuttrykk da vi gled og gled på banen. Som mennesker gjør vi snart funnet noe annet å klage på, varmen.

Komodo dragon hunting

Våt og varm … ikke en flott kombinasjon for å vandre i

Vi kom til slutt til toppen av vår tur med null Komodo Dragon møter til dette punktet. Håp om gruppen var begynt å avta som vi ble resignert til det faktum at vi ville trolig nødt til å håpe En Komodo Drage henger ut rundt på kjøkkenet.

Komodo Nasjonalpark

utsikt Fra Komodo Nasjonalpark

mellomdistanse trek tok oss rundt en time totalt inkludert stopp for bilder etc.

wild Komodo Dragons

Dragons være chillin

vi gikk mot kjøkkenet som vi kunne se fra starten av stien hodet når vi alle plutselig bremset ned. Det var tre Komodo-Drager som lå flatt på bakken i skyggen. Jeg var ikke sikker på hva jeg skal gjøre akkurat, holde min avstand jeg undret meg over at vi var innenfor 200 meter av dragene når vi først kom på øya, men vi uvitende om deres tilstedeværelse. Noen Komodo Drage jakt profesjonell jeg er …

vår gruppe delt opp (de fikk ikke spist). De andre hadde også funnet En Komodo 50 meter unna oss.

Komodo Dragon Fakta 3: Rudolph var En Swissman som våget
bort fra resten av sin tur gruppe På Komodo Island.
de fant bare solbrillene og kameraet hans.

Yay!

vi snappet bort, og sørget for at vi visste hvor alle var til enhver tid. Vår guide tok tak i våre telefoner og fryktløst flyttet inn for å få noen bilder for oss, slik at han alltid hadde øye på drager. Bevæpnet med sin pinne tok han en snaps av oss alle uten å bli spist levende (lyset var ikke bra).

cannibal dragons

Kannibaler, så søte!

Vi begynte alle å bli litt, men mer komfortable før en annen drage kommer til å spasere rundt fra siden av bygningen for å bli med vennene sine. Å se denne fyren flytte med en vanskelig nåde var episk. Jeg ville lyve hvis jeg sa at jeg ikke var nervøs da han kom rundt hjørnet, og visste at han kunne nå opptil 20 km / t mens jeg kjørte, unngikk jeg øyekontakt.

Når vi skjønte at han ikke hadde menneskekjøtt i tankene, våget vi oss inn i selfie-territorium. Etter 20 minutter med å henge Med Komodo-Drager dro vi tilbake til båten, krysset en drage som søkte litt skygge bak et skilt & og plukket opp et par ekstra Bintangs .

Komodo Drage jakt

Komodo Drage selfie #NoShame

komodo dragons rinca island

komodo Island crew

Tilbake på båten var det på tide å dra Til Pink Beach.

Besøker Pink Beach, Komodo

På Pink Beach, Komodo Island

Pink Beach (en av syv Rosa Strender i Verden) så ikke annerledes ut enn noen annen fantastisk strand i Indonesia da vi satte ankeret ned, men det endret seg snart. Noen svømte i & noen av oss hoppet inn i jollen for å ta oss i land.

Når vi kom på stranden, la vi alle merke til at sanden har en rosa farge til den. Jeg er ikke sikker på vitenskapen om sanden, men det var en haug med røde flak spredt langs vannlinjen som spiller en rolle uten tvil. Jeg plukket opp en håndfull sand og det virket ikke rosa. Det blir forvirrende og ærlig noen ganger er det bedre å ikke vite hvordan ting fungerer. Som solen begynte å få lavere og lavere stranden slått pinker.

Vi var den eneste gruppen på stranden som var ganske kult, men vi brukte ikke mye tid på stranden. Snorkling over revet var bare noen meter unna.

Pink beach komodo

På Vei tilbake til vår hovedbåt etter å ha besøkt Pink Beach

Snorkling På Pink Beach: jeg kan ikke akkurat svømme (ja, jeg vet at jeg vokste opp minutter fra stranden I New Zealand – det var ikke for mangel på å prøve). Du kunne ikke be om roligere farvann, så jeg forsøkte å se om jeg kunne snorkle i vann dypere enn meg selv. Jeg gled på noen svømmeføtter for første gang og klønete gikk i vannet. Jeg floundered rundt i grunne for litt, men kunne faktisk føle meg propelling fremover i vannet. Til slutt drev inn i dypere vann (det er bare noen få meter dypt) fisk begynte å vises. Jeg kan ikke huske hvordan de så ut nå å ha brukt mesteparten av tiden prøver ikke å få panikk. Jeg husker jeg ble overrasket over alle de forskjellige fargene på fisken. De var mye mer fargerike enn utvalget jeg pleide å fange som ung hjemme. Jeg husker også å se en kul som blå sjøstjerne!

rapportene fra de andre var mer fantastisk fisk, Og Freedom Travellers (disse to menneskene er kjempebra!) så en skilpadde hengende ut.

Hva Du Skal Gjøre Om Natten Fast På En Båt?

komodo drage jakt

Dag 1 Av Komodo Drage Jakt kommer til en avslutning

vi visste ikke hvor vi skulle slippe anker for natten, ikke engang vår reiserute guru Shandos visste. Om bord var alle på topp. Vi hadde sett Komodo Dragons, sett Pink Beach, Komodo & hadde det gøy snorkling.

igjen cruising solen var klar til å sette. Du kan ikke be om et bedre sted å se solnedgangen fra.

komodo drage jakt

beste stedet å se solnedgangen

Mer mat ble konsumert, og for de som hadde en øl, begynte de å bli åpnet med en stadig raskere hastighet. Middag var en annen strålende fest. Det var imponerende som det var helt forskjellig fra hva vi hadde til lunsj.

Komodo Drage Fakta 4: den avdøde Steve Irwin har besøkt
Komodo Drager. Selvfølgelig dro han til øyene
turister går ikke til.

gruppen vi hadde om bord var faktisk episk. Alle fikk en lang brønn, historier ble fortalt, vitser delt & mest av alt ingen klaget eller var negativ. Det var awesomeness skjer rundt, Silke selv ønsket å være en hund. Til slutt satte vi anker for natten der det ikke tok lang tid for lokalbefolkningen å trekke opp på sine båter som tilbyr sine varer.

Vi var midt i et drikkespill da vinden plutselig plukket opp, regnet begynte å falle. Det er monsun sesongen for deg. Mannskapet var på det raskt, trakk opp ankeret ,fikk en tarp opp raskt & skiftende til roligere farvann.

resten av kvelden ble brukt til å nyte Bintangs, vurderer å sove på taket og dele en latter. Til slutt dro vi alle til våre tildelte sovesaler. Med nok øl i meg jeg gikk ut på kort tid, så glad det var a / c i rommet.

jeg vet at noen vil spørre om det….baderomssituasjon ombord. På båten hadde vi to bad. En til guttene, en til damene. Toalettet var et vestlig toalett & det var dusjer. De var ikke prangende, nok til å få saltvannet av. Det er rimelig å si at vi begynte å lukte litt da vi kom av båten.

Komodo Drage Jakt Dag 2, La oss Gå!

Fortsetter Under

NYTER DETTE INNLEGGET? FEST DEN TIL SENERE BRUK

komodo drage jakt  besøk komodo drager

Komodo Dragon Fakta 5: Komodo dragon tygger ikke. De vil konsumere dyret hele og tilbringe en måned eller så fordøye offeret.

neste morgen var jeg oppe klokken 7.30 da jeg svettet bort. Det viser seg at a / c slår seg av når båten starter opp. Ifølge Aga begynte vi å gå til vår neste plassering på som 6am da solen stod opp. Vi chowed ned på noen frokost og før lenge vi dro opp til et sted hvor vi kunne se manta stråler! Definitivt ikke ventet å se disse episke skapningene i havet.

Neste stopp?

Komodo Dragejakt På Rinca Island

Rinca Island

Nærmer Seg Rinca Island

Prosessen for Rinca Island var den samme. Vi bestemte oss for å gjøre middels avstand fottur etter en rask intro fra guiden. Denne gangen var guiden rett opp med oss. Vi vil gå sjekke Ut Komodo Dragons henger ut rundt kjøkkenet først før fotturer for ekte Komodo Drage jakt.

Komodo Drage Fakta 6: ~1300 drager
live På Rinca Island.

Komodos Drager i nærheten av kjøkkenet er ganske kjølt ut, selv legger seg oppå hverandre. Det var minimal bevegelse fra de voksne, men vi fikk se et par ungdommer i aksjon. Fra bak Komodo Drage ser ut som en krokodille, selv om jeg vil la det til ekspertene å komme nær begge dyrene.

Komodo Drage Fakta 7: en gravid Komodo Drage kan legge
15-20 egg men ingen av avkommet kan gjøre det til voksen alder.
Pesky kannibaler.

Det var andre turister På Rinca Island med oss i dag etter å ha sett 0 På Komodo Island dagen før.

rinca island crew

rinca Island crew

vi ble alle glade da ‘en rotte falt gjennom gulvplankene’. Når ‘rotte’ falt noen av dragene plutselig flyttet. Vi må være vitne til at de reagerer på mat når de er i umiddelbar nærhet. Dette var fantastisk å se.

Hva gjør komodo drager spise?

Handling når ‘rotte’ falt

Hvorvidt det var en rotte vi vil aldri vite. Vi er ganske sikker på at en guide hadde rett og slett droppet en fisk hodet ut av vinduet som han gikk ut av rommet et minutt eller to senere. Dragons, mens de flyttet raskt, syntes heller ikke å ha noen kamp på hendene.

Ah vel, jeg liker ideen om at det er en rotte og rosa strender som er rosa, bare fordi.

Komodo Drage Fakta 8: Det tar noen år For Komodo Dragon Rangers å finne ut hva sex hver drage er.

Å Få kvalitetsbilder Av Komodo-Drager er tøft på grunn av kamuflasje, slik at de kan angripe sitt byttedyr. Du må redigere bildene litt for å få mest mulig ut av det du ser for å komme ut i bilder.

Vi begynte vår tur og svettet med en gang, det var tøft. Rinca island terrenget er forskjellig Fra Komodo Island. Det er mye mer sumpete og har æren av å være vert For Å Spytte Cobras også. Komodo Drage jakt bare gikk til neste nivå.

Slangeområde

Cobra land!

turen på Rinca Island var ganske eksponert da vi tok oss opp til panoramautsikten. Utsikten var ganske spektakulær og vi var klare til å komme tilbake i vannet om ettermiddagen. Temperatur og fuktighet var helt vanvittig. Vi hadde kommet til den erkjennelse at vi ikke ville ha noe mer flaks med Vår Komodo Drage jakt.

rinca island visninger

B-E-A-U-T-I-F-U-L

Rinca Island Vs. Komodo Island

Vi hadde nå vært på to mest populære øyer for turister å besøke. Komodo Island hadde definitivt mer intriger på grunn av navnet sitt, og til slutt hvis det er et valg å gå til bare en øy, må Det Være Komodo Island.

Siste Sjanse For En Svømmetur

Pulau Kelor

Parkert opp for en siste svømmetur

Vår siste stopp Før du drar tilbake til Øya Flores Var Pulau Kelor. En liten øy 8,5 km eller så fra havnen. Vi dro opp langs siden et par andre båter.

jeg skulle ønske jeg hadde gått utforske på øya mer, likevel var det et flott sted å henge ut før du drar tilbake til Øya Flores.

Vi var alle triste for å gå av båten. De 10 av oss var så glade vi fikk se Noen Komodo Drager, spise god mat, fortelle historier og bli kjent med hverandre mer. Vår endelig Komodo Drage ‘jakt’ tally? 18.

Hva Mer Trenger Du Å Vite?

Steder Å Overnatte I Labuan Bajo?

overnatting I Lubuan Bajo

utsikt fra rommet mitt i 6. etasje På Jayakarta Suites

hvis du går langs hovedveiene I Labuan Bajo er det nok av hoteller, vandrerhjem og pensjonat med ulike nivåer av fasiliteter. Vi bodde en 5 minutters kjøretur fra ‘sentrum’ På Jayakarta Suite Komodo Flores, Labuhanbajo, Indonesia (Wi-Fi ikke tilgjengelig på rommene). Hotellets hage er fint med svømmebassenget midtpunktet omgitt av palmer. Stranden feriestedet ryggen på er fint for en spasertur, men ikke den fineste stranden gitt at du har vært på noen av De beste strendene I Indonesia Som Pink Beach & Pulau Kelor Beach. Soverommene er ganske standard, men sengen var sinnsykt behagelig. Hvis Du bor på hotell regelmessig Jayakarta Suites er en solid mulighet til å fange opp på resten Etter Komodo Drage jakt eventyr.

Beste Tiden Å Besøke Komodo Island?

i forhold til året, jeg ganske likte å gå i begynnelsen av desember som turisttallene var lave. Det gir det en ekstra autentisk følelse vi alle ønsker mer av. Mesteparten av tiden vil du få regn på et tidspunkt i løpet av dagen, ikke la det få humøret ned. Den tørre sesongen i Indonesia går fra April til oktober som er høysesongen for turister.

Hvem Bor På Komodo Island?

Det er en liten landsby på Komodo Island hvor folk går om sine daglige liv, men som Det Er En Nasjonalpark fasilitetene er minimal. Du kan muligens bo i landsbyen, men det er mer populært å overnatte på en live ombord båt eller tilbake på Øya Flores. Totalt ~2000 bor På Komodo Island, for det meste stikker til områder nær kysten.

på begge Våre komodo dragon hunting escapades hadde vi to guider med oss, en som spilte en hovedrolle som jeg snakket med kort. De jobber I Nasjonalparken på 10 dagers skift med enten 10 eller 20 fridager. Guidene synes å nyte jobbene sine mye, og ofte ender opp med å tilbringe sine fridager hengende ut på øya uansett hvor de er fra.

SKAL DU PÅ JAKT I FREMTIDEN? PRØV Å FESTE DETTE NED!

komodo island pinterest

Avsluttende Tanker

Som da jeg besøkte Orangutang er På Borneo & gå på en safari I Sri Lanka jeg hadde alle disse sprø bilder i hodet mitt. Jeg tenkte jeg ville være redd for livet mitt på øya hele tiden … for ikke å være. Det er ikke en dårlig ting skjønt. Hele opplevelsen på og utenfor kannibal infested øyene var fantastisk. Hvis du vurderer å gå Komodo Drage jakt, bør du gjøre det skje før heller enn senere.

hvis du har spørsmål, gi meg beskjed!