Sprengels sterke uttalelse starter NWT 2020

OCONTO, Wis. – I bedre del av et tiår Har Korey Sprengel vært den mest dominerende walleye pro i sporten. Men i løpet av de siste årene har andre sportsfiskere gått inn i hans spotlight – Nemlig Brett King og hans forsøk på å vinne back-to-back Angler Of The Year-titler, Tom Keenan (regjerende AOY) Og John Hoyer og Hans latterlige tre-turneringsstrekning (to seire, ett sekund) for å lukke 2019. Etter en forsinket start på 2020 National Walleye tour sesongen, presentert Av Bass Pro Shops Og Cabela, Sprengel raskt og ettertrykkelig gjenvunnet den uoffisielle tittelen » hottest walleye stick on the planet.»

NWT logo

Sprengel fisker Green Bay så ofte han vet det som baksiden av hånden. Han kjenner flekkene, han forstår sesongmessige migrasjoner og han er nært klar over hvordan vindretningen påvirker nåværende og vanntemperatur. Men i en no-cull-turnering (sportsfiskere kan holde seks og veie sine beste fem), sliter selv de mest erfarne proffene med den mentale uroen ved feilaktig å frigjøre kvalitetsfisk, eller på den andre siden, holde middelmådig fisk og angre på det når mor lode endelig feeds.

Da Sprengel kom inn i sesongåpningen, visste Han at den eneste personen som kunne slå ham, var han. Med den tilliten begrenset han seg til bare en dag med offisiell praksis. I stedet skulle han stole på seg selv og ta beslutninger på fluen.

«hele nøkkelen denne uken var min første bit på dag ett,» tilbakekalte Berkley pro. «Med den nordøstlige vinden visste jeg at det skulle være en nål i høystakken. Men jeg visste også oppskriften. Jeg trengte bare å vite om oppskriften skulle fungere. Den første fisken biter to ganger, om ikke tre ganger. Det var bare som en 20-incher, men jeg visste at hvis de skulle bite flere ganger, var det noe å være hadde. Derfra handlet det om å finjustere det.»

Hva Sprengel refererte til er en liten 100-yard strekning opp i øyene området, som ligger omtrent 30 miles fra takeoff På Molo Park Og Havn. Denne steinete strekningen hadde gobies, men enda viktigere hadde det nåværende og varmt vann. Det varme vannet var spesielt viktig og sjeldent med nordøstvinden. Da Sprengel sjokkerte feltet med en 42 pund stringer i går, var han ikke sikker på at stedet ville holde seg.

» I morges, Da jeg satte trolling motoren ned og så fargen og temperaturen på vannet, visste jeg at jeg skulle vinne. Det høres cocky, men vannet var helt grumsete, alger farget og varm. Jeg vet ikke hvor det kom fra, men jeg visste at det var der jeg skulle bo.

Uten noe selskap rundt i utgangspunktet gjorde Sprengel sin første fulle pass og fanget en 8 1/2, en 7 1/2 og en 6 1/2. Han fortsatte å fange og boks en annen 6-punds på sitt andre pass.

» med 27 pund for fire fisk ved 8:30, tenker jeg at jeg vil gå TILBAKE ASAP OG gå av vannet så enkelt og trygt som mulig. Men jeg visste at jeg trengte en bit til. Men med flere og flere selskap dukker opp, som ikke kom før middag. På et tidspunkt telte jeg 21 båter; det var som en parkeringsplass. Jeg endelig var i stand til å komme gjennom samme område og fanget en 24-incher. Omtrent 20 minutter senere fanget jeg en annen 6-punds. Jeg ble ferdig klokka 12: 20 på begge dager en og to.»

Sprengel har hatt suksess både med innovative støpemetoder og tradisjonell trolling. Denne uken, alle 10 av hans fisk kom via trolling crawler seletøy.

» midt på sommeren begynner fisken å henge, og det er da crawler seler skinner. Crawler selene tillot meg å ha flere dobler og en nøkkel trippel i dag. Den andre tingen var at du ikke mister fisk med seler. Jeg ville bruke En Fusion 19 blekksprut krok på forsiden og runde bøye trebles på baksiden. Plus, med monofilament linje og høvel styrene, fisken nesten svømme i med deg. De har ingen agn å slenge rundt, ingen vekt å kaste rundt når de kjemper.»

Sprengels hovedlinje var 14 pund Trilene XL, og hans leder var 15 pund Trilene 100% Fluorokarbon. Bladene hans var en kombinasjon Av Colorado og willow. Gull var det beste fargebladet i går, og lilla produserte det beste i dag. Med 1/2 – eller 1-unse Offshore Takle Guppy vekter, ville han troll mellom 1,4 og 2 mph avhengig av ønsket dybde. Da Han så de største steinblokker på Hans Lowrance SideScan, han ville øke sine hastigheter.

» jeg så mange brett fungere som ubåter. Disse Green Bay fisk rammet hardt og er bygget for fart. Det er alt rock der nede, men det er gigantiske steinblokker som fungerer som nåværende pauser. Jeg så alltid på min side avbildning på Mine Lowrances, så jeg visste når steinene skulle komme opp. Jeg ønsket min agn nær bunnen (i 10 til 20 fot) uten å berøre. Fisken var knyttet til dagens og varmt vann. Strømmen var i utgangspunktet å sette dem der fordi det var der det varme vannet var. I morges var vannet over 70 grader. Hvis jeg kom ut av den lille strekningen, ville den endres med 3 grader. Hvis jeg løp 2 miles, ville vannet være rundt 57 grader. Det er hvor mye det varierte.»

Sprengels kumulative vekt var 77.48 pounds. Ikke bare hadde han den tyngste vekten på den første dagen, han klarte også den største posen på den andre dagen. Han vant turneringen med en enorm 17-pund margin.

» Det handlet om å stole på meg selv. Jeg visste at det ville ta tid. Etter den første bitt visste jeg at den større fisken ville vise midt på morgenen eller midt på ettermiddagen, og de gjorde det.»

Sprengel Spenner Over National Walleye Tour og FLW, Har nå seks tour – nivå seire, blant andre seire PÅ MWC og NTC. For å vinne 2020 sesongen åpner, Beaver Dam, Wis., innfødte tjente En Ranger 620FS med en 250-hestekrefter Mercury utenbordsmotor ,$ 15.000 kontanter, og en ekstra $2.635 I Sportsfiskere Advantage cash for en total veske på $ 92.130.

» dette gjentar at tillit til deg selv er hvordan du vinner turneringer. Svært få turneringer er vunnet fordi en fyr hadde en plass og det holdt opp hele uken. Du har kanskje ikke hatt den beste øvelsen, men du kan vinne hvis du stoler på deg selv og din elektronikk. Hvor jeg satt mine planer boards, vet jeg ikke at jeg noen gang har trollet den strekningen i mitt liv.

«jeg er fornøyd med seieren, men det gir meg bare en ny start på et konsekvent år,» Konkluderte Sprengel. «Den største prestasjonen for meg er ikke en seier, fordi gevinster tar litt flaks. Jeg er mer stolt av MIN AOY ferdig de siste åtte årene. I alle disse årene har jeg vært i strid om å vinne AOY. At konsistens betyr mer for meg enn å vinne.»

Lakich opp til andre

Wisconsin rookie Isaac Lakich gjorde en imponerende Nasjonal Walleye tour debut. Etter å ha fanget 33.19 på dag ett, fulgte 24 – åringen opp med en annen 27.12 i dag. Hans to-dagers totalt for 10 walleyes var 60.31 pounds. Lakich fisket samme generelle området Som Sprengel, men han valgte å kaste.

«I Går var jeg hovedsakelig snap jigging med En Jigging Rap eller En Shiver Minnow,» Sa Lakich. «I dag var det flatt rolig, så jeg kastet en crawler sele-type rigg . Det er teknisk en slow death rig av Walleye Nation Creations.»

oppsettet besto av en 3/4-unse jig hode, spinner rigg og langsom død krok.

«Med Min Garmin LiveScope, jeg var i stand til å sette den presentasjonen i en fisk ansikt hver eneste kastet. Jeg Borescoped nesten hver fisk jeg fanget.»

I sin første nwt hendelse, Lakich ferdig andre og tjent $21,210.

«det er ganske gal. Jeg føler meg veldig bra, veldig trygg, men likevel veldig ydmyk. – Jeg føler meg så velsignet over å avslutte der jeg gjorde mot Denne konkurransen, Gary Parsons og Keith Kavajeczs i verden. Jeg kan ikke engang begynne å beskrive hva det betyr.»

Dempsey rally til tredje

Lokale Green Bay, Wis., fiskeren Ryan Dempsey økte opp topplisten etter å ha fanget en 34,70 pund grense, den nest tyngste av dagen. Kombinert med 25.38 fra dag ett, avsluttet han med en kumulativ total på 60.08 pounds.

«jeg trollet hele tiden,» Avslørte Dempsey. «Jeg prøvde crankbaits for litt, men alt kom på spinnere og crawlere . I går fisket jeg bare veipunkter og minner, og dagen kom bort fra meg.»

Dempsey forklarte at Sprengels store ledelse faktisk satte ham rolig. Å vite at han ikke kunne vinne, brukte han mer tid på å se og fiske fritt.

» det jeg lærte var at fisken forlot strukturen og ble suspendert.»

Dempsey ville troll på .9 til 1,2 mph-gjør 1/4-mile passerer. Hans agn ville løpe gjennom 15 fot over vann 30 fot dypt. Hans område var også omtrent 30 miles fra takeoff. Han så Sprengel en gang, men kom aldri nær.

» jeg var ikke som jeg var på dem som gal. Jeg hadde en anstendig dag, og da jeg fanget en 10-punds som reddet min rumpe.»

For tredje plass tjente Dempsey $16,070.

» du vil alltid vinne, spesielt på hjemmevannet ditt, men uten den 10-punderen kunne jeg lett ha vært på 15. plass. Det var en veldig tøff bite.»

Ruffalo fjerde, Ell femte

Avrunding ut de fem beste er proffene Brandon Ruffalo Og Jacob Ell. Ruffalo, en annen lovende ung pinne Fra Cleveland, Wis., var bemerkelsesverdig konsekvent i en vanskelig bite. På første dag fanget han 27,06 pund, og i dag boated han 26,95. Hans to-dagers totalvekt for 10 walleyes var 54.01 pounds.

Ell, Bismarck, Nd, pro, ferdig femte med en samlet vekt på 53.66. Etter å ha fanget 28.25 pounds på dag ett, gled Ell til 25.41 i dag.

Resten av de beste

Avrunding ut de 10 beste proffene på 2020 National Walleye Tour event På Green Bay:

6.: Tim Long Av Bergland, Mich. , 51.93

7.: Tommy Kemos Av Oconomowoc, Wis., 50,36

8.: David Kolb Av Grand Blanc, Mich. , 49.52

9.: Jeff Erickson Av Appleton, Wis., 49.01

10.: Dylan Nussbaum Av St. Marys, Pa., 46.49

Atkinson hevder co-angler tittel

Steve Atkinson tok hjem toppkarakterer I Co-angler Divisjon med en totalvekt på 57.67 pounds. På første dag fisket Atkinson Med Jacob Kaprelian og de to fanget fire daler verdt 22,97. I dag fisket Han med Dempsey, og sammen veide de en grense verdt 34,70.

«jeg vil ikke sovne ved rattet på vei hjem i kveld,» sa Atkinson. «Æren går til mine store proffer. De gutta kjente denne innsjøen, og de satte meg rundt kvalitetsfisk. Det var en flott uke.»

Atkinson, Sault Ste Marie, Mich., native, tjente $7,186 for sin seier.

Opp neste

KONTO, Wis. – I bedre del av et tiår Har Korey Sprengel vært den mest dominerende walleye pro i sporten. Men i løpet av de siste årene har andre sportsfiskere gått inn i hans spotlight – Nemlig Brett King og hans forsøk på å vinne back-to-back Angler Of The Year-titler, Tom Keenan (regjerende AOY) Og John Hoyer og Hans latterlige tre-turneringsstrekning (to seire, ett sekund) for å lukke 2019. Etter en forsinket start på 2020 National Walleye tour sesongen, presentert Av Bass Pro Shops Og Cabela, Sprengel raskt og ettertrykkelig gjenvunnet den uoffisielle tittelen » hottest walleye stick on the planet.»

Lakich opp til andre

oppsettet besto av en 3/4-unse jig hode, spinner rigg og langsom død krok.

I sin første nwt hendelse, Lakich ferdig andre og tjent $21,210.

Dempsey rally til tredje

» det jeg lærte var at fisken forlot strukturen og ble suspendert.»

For tredje plass tjente Dempsey $16,070.

Ruffalo fjerde, Ell femte

Resten av de beste

6.: Tim Long Av Bergland, Mich. , 51.93

7.: Tommy Kemos Av Oconomowoc, Wis., 50,36

8.: David Kolb Av Grand Blanc, Mich. , 49.52

9.: Jeff Erickson Av Appleton, Wis., 49.01

10.: Dylan Nussbaum Av St. Marys, Pa., 46.49

Atkinson hevder co-angler tittel

Atkinson, Sault Ste Marie, Mich., native, tjente $7,186 for sin seier.

Opp neste

den andre hendelsen I 2020 National Walleye Tour sesongen er planlagt Til August. 13-14 i Sault Ste Marie, Mich. Den garanterte fristen er mandag 27. juli 2020.