West Kaunala

Ligger på den vakre North Shore denne 5 mil turen tilbyr både utfordrende enkelt spor, noen tur-a-sykkel, bratte jeep veier, etterbehandling i en rask asfaltert anstendig.
Merk – hvis det har vært noen betydelige nedbørsmengder, forvente å gå minst en tredjedel av denne stien. Hvis det ikke regner, forvent å gå minst en fjerdedel av det – dette er en tursti og er ikke fullt rideable, men er definitivt en utfordring.
West Kaunala enkeltspor er morsomt. Stien er generelt stram og teknisk, med noen flytende asfaltert nedstigning. Stien er strødd med røtter, noen ganske stor, tvinger deg til å ta hensyn. Til tider blir stien smal med bratte klipper. Du får virkelig følelsen av tropene med alt det frodige grøntområdet.
den umerkede stien begynner helt på Slutten Av Pupukea road. En gang på stien hodet du ri ned en grusvei som går parallelt Med Speiderleir Til du kommer til en gate. Hopp inn porten og fortsett nedover jeepveien. Til slutt jeep veien vil slå inn fortau. Fortsett langs asfaltert vei for 100m, og du vil legge merke til skiltet For Kaunala Trail av til venstre. Det er mulig å fortsette opp asfaltert vei og kjøre loop mot klokken, men du vil gå glipp av givende nedoverbakke kjøre på slutten av turen hvis du gjør.
En Gang På Kaunala trail head, hold deg til venstre ved gaffelen. Du finner stramt og vridd tungt rotfestet (og farlig glatt når det er vått) singletrack som tar deg ned til dalbunnen. Du vil krysse noen små bekker, møte en delvis oppstigning( nesten alle tur-a-sykkel), deretter en langsom, smal, dårlig rotfestet nedstigning, og en lang, sakte, delvis ridbar oppstigning som overgår fra den slamfylte dalbunnen til tørr og soleksponert gresskledd sti, videre til jeep-veien. (Merk: Etter en massiv vindstorm er det flere svært store trær ned over stien på bratte ansikter-dette er en utfordring å få sykler gjennom og over).
enkeltspordelen slutter og dumper deg ut på en steinete jeepvei. Hvis du hodet til venstre det tar Deg Til Kahuku Motorcross Spor. Denne veien brukes av militæret på hverdager og er kun tilgjengelig for publikum i helger og helligdager. Ta til høyre på jeep veien og hodet opp bakken. Jeep veien er bratt og vil teste din utholdenhet. Det er mindre enn en kilometer til neste gate, etterfulgt av en asfaltert vei som tar deg tilbake til bilen din. Det er en vakker utsikt på toppen, det er et flott sted å stoppe og slappe av før den lange nedoverbakke.
på slutten av jeep veien, hoppe den siste porten og ta til høyre inn på asfaltert vei. Dette er en lang, rask, flytende anstendig som tar deg tilbake til hvor du startet på slutten Av Pupukea road, som også kan rides helt tilbake ned til havet.
Legg til en annen 6 miles på turen din ved å starte På Pupukea Beach Park og ri opp veien til stien.