Dommere 13 Bible Commentary

Komplett Konsis

Kapittel Innhold

Filisterne, samson annonsert. (1-7) engelen viser Seg for Manoah. (8-14) manoahs offer. (15-23) Fødselen Av Samson. (24,25)

Kommentarer Til Dommere 13:1-7

(Les Dommerne 13:1-7)

Og Israel gjorde hvad ondt Var; Og Gud gav Dem atter i Filistrenes hånd. Da Israel var i denne nøden, Ble Samson født. Foreldrene hadde vært barnløse lenge. Mange fremtredende personer ble født av slike mødre. Barmhjertighet ventet lenge på, viser ofte tegn på barmhjertighet; og av dem kan andre bli oppmuntret til å fortsette sitt håp I Guds barmhjertighet. Engelen legger merke til hennes lidelse. Gud sender ofte trøst til sitt folk veldig sesongmessig, når de føler sine problemer mest. Denne befrieren Av Israel må være viet Til Gud. Manoahs kone var overbevist om at sendebudet var Fra Gud. Hun ga sin mann en spesiell beretning, både om løftet og budet. Ektemenn og hustruer skulle fortelle hverandre sine erfaringer med fellesskap Med Gud, og deres forbedringer i bekjennelse med ham, slik at de kan hjelpe hverandre på den måten som er hellig.

Kommentarer Til Dommere 13:8-14

(Les Dommerne 13:8-14)

Salige er de som ikke har sett, og likevel, Som Manoah, har trodd. Gode mennesker er mer forsiktige og ønsker å vite plikten til å bli gjort av dem, enn å vite hendelsene om dem. plikt er vår, hendelser er Guds. Gud vil lede dem ved hans råd, som ønsker å kjenne sin plikt, og søke ham til å lære dem. Fromme foreldre, spesielt, vil be Guddommelig hjelp. Engelen gjentar instruksjonene han hadde før gitt. Det er behov for mye omsorg for riktig bestilling både av oss selv og våre barn, at vi kan være behørig atskilt fra verden, og levende ofre Til Herren.

Kommentarer Til Dommere 13:15-23

(Les Dommerne 13:15-23)

Det Manoah ba om opplæring i sin plikt, ble han lett fortalt; men det han ba om å tilfredsstille hans nysgjerrighet, ble nektet. Gud har i sitt ord gitt full veiledning om vår plikt, men aldri laget for å svare på andre spørsmål. Det er hemmelige ting som ikke tilhører oss, som vi må være ganske tilfreds med å være uvitende, mens i denne verden. Vår Herres navn er underfullt og hemmelig, men ved sine undergjerninger gjør han seg kjent så langt det er nødvendig for oss. Bønn er oppstigningen av sjelen Til Gud. Men Uten Kristus i hjertet ved tro, våre tjenester er støtende røyk; i ham, akseptabel flamme. Vi kan bruke Dette På Kristi offer av seg selv for Oss; han steg opp i flammen av sitt eget offer, For ved sitt eget blod gikk han en gang inn i det hellige sted, Hebreerne 9:12. I Manoahs refleksjoner er det stor frykt; Vi skal visselig dø. I sin kones refleksjon er det stor tro. Som en hjelp møte for ham, hun oppmuntret ham. La troende som har hatt samfunn Med Gud i ord og bønn, til hvem han har nådig manifestert seg, og som har hatt grunn Til Å tro At Gud har akseptert sine gjerninger, ta oppmuntring derfra i en skyet og mørk dag. Gud ville ikke ha gjort det han har gjort for min sjel, dersom han hadde tenkt å forlate meg og la meg gå til grunne til slutt; for hans verk er fullkomment. Lær å resonnere Som manoahs kone; Hvis Gud bestemte meg for å gå til grunne under sin vrede, ville han ikke gi meg tegn på hans nåde.

Kommentarer Til Dommere 13:24,25

(Les Dommerne 13:24,25)

Herrens Ånd begynte Å bevege Samson da han var ung. Dette var bevis På At Herren velsignet ham. Hvor Gud gir sin velsignelse, gir Han Sin Ånd for å kvalifisere seg til velsignelsen. De er virkelig velsignet i hvem nådens Ånd begynner å virke i deres barndoms dager. Samson drakk ikke vin eller sterk drikk, men utmerket seg i styrke og mot, for Han hadde Guds Ånd flytte ham; drikk eder ikke drukne av vin, men bli fylt av Ånden!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.